ဟိႏၵီဘာသာၿပန္ကဗ်ာမ်ား ဘုတ္အုပ္ထုတ္ရန္ ၾကိဳးစားေနၿပီၿဖစ္ေၾကာင္းကို အသိေပးသင့္/မသင့္ စဥ္းစားေနပါေၾကာင္း...။

ေကာ္ပီကူးဘ၀မ်ား

Posted 10:25 AM by ကိုေနာ in Labels:

သာဓု ဘိကၡေ၀ ဘိကၡဳ ကာေလန ကာလံ အတၱ၀ိပတၱႎ, ပရ၀ိပတၱႎ,အတၱသမၸတၱႎ,ပရသမၸတၱႎ ပစၥေ၀ကၡိတာ ေဟာတိ။
မိမိနွင့္မိမိပတ္၀န္းက်င္၏ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ၿပားမွဳ,ၿဖစ္ထြန္းတိုးတက္မွဳမ်ားကိုမၾကာမၾကာဆင္ၿခင္သံုးသပ္သင့္၏။         
(အံ၊၃၊အ႒က၊ေဒ၀ဒတၱ၀ိပတၱိသုတ္)

`သူ႔႐ုပ္ကိုၿမင္ေအာင္ၿပလိုက္ရင္သူ႔ကိုယ္သူၿပဳၿပင္ပါလိမ္႔မည္`ဟူေသာအဆိုအမိန္႔က...ကိုယ္တိုင္ေရးဘ၀မ်ား စြာကိုဖတ္႐ွဳေလ့လာရန္တြန္းအားတစ္ခုၿဖစ္ခဲ႔ေလသည္။

မာတိကာ(၁)။   ။ေမြးရပ္ေၿမပညာသင္ေန႔ရက္မ်ား
သံသရာကိုမစိုး႐ြံ႕တတ္၊၀ိမုတၱိဟူေသာေ၀ါဟာရကိုပင္မေလ႔က်က္မိေသးေသာအသက္(၁၀)ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ မိ႐ုိးဖလာပဗၺဇၨမဂၤလာ၏ေ႐ႊေက်ာင္းေပ်ာ္႐ွင္သာမေဏဘ၀ကိုႏွစ္ၿခိဳက္ေပ်ာ္ေမြ႕ခဲ႔ေလသည္။႐ွင္က်င့္၀တ္, သိဂၤါေလာ၀ါဒ,ေမတၱာပို႔,ေလာကနီတိႏွင့္ပရိတ္ၾကီးအေစာင္ေစာင္ကိုေဖာင္ေနေအာင္ေမာင္ရင္က်က္၏၊ သုတ္စဥ္,သုတ္နက္,သၿဂႌဳဟ္ပါဌ္,အနက္ကိုေက်ညက္ေအာင္တတြတ္တြတ္႐ြတ္၏၊အေၿခၿပဳစာၿပန္ပြဲေအာင္ လ်င္စာသင္တိုက္ပို႔မည္ဟူေသာ႐ြာဦးေက်ာင္းဆရာၿမတ္၏နိမိတ္ၿပအားေပးစကားကၿမိဳ႕ၿပပညာေရးအိပ္မက္ ကိုလင္းလက္ေစၿပန္၏၊ဆရာဘုန္းၾကီး၏၀င့္ေသာၾကိမ္လံုးႏွင့္ခ်ိဳေသာစကားလံုးမ်ားအၾကားေၾကာက္လိုက္, ေပ်ာ္လိုက္၊ေၿခာက္ၿခားၿခင္းႏွင့္ေၿမာက္စားၿခင္းတို႔အၾကားအားတက္လိုက္,ဆုတ္နစ္လိုက္ၿဖတ္သန္း၏၊႐ြာဦး ေက်ာင္းထိပ္ကန္သာရိပ္ကၾကာၿဖဴၾကာနီတို႔ကိုေမာင္ရင္ၿငိယွက္တြယ္တာမိေလၿပီ။

(လက္က်န္အေတြး)
`ဤအ႐ြယ္တြင္လူထြက္ခဲ႔လွ်င္´ဟုေတြးမိတိုင္းၾကက္သီးထမိသည္။ႏွဳတ္မွဳ,လက္မွဳ,လမ္းညႊန္မွဳမပါ၊က်န္းမာ ၾကံ့ခိုင္ေရး,ခြဲၿခမ္းစိတ္ၿဖာႏိုင္ေရးမရွိ၊သမိုင္း,ပထ၀ီ,အဂၤလိပ္စာမသိ၊ကိုရင္လူထြက္ငါးပိခ်က္၏ေနာက္ကြယ္
တြင္သေရာ္ေလွာင္ေၿပာင္မွဳမ်ားႏွင့္အတူအနာဂတ္လမ္းက၀ိုးတ၀ါး..။

မာတိကာ(၂)။   ။ၿမိဳ႕ၿပပရိယတၱိပံုရိပ္မ်ား
`လိမၼာေအာင္ေန,စာၾကိဳးစားသင္,က်န္းမာေရးဂ႐ုစိုက္´အမိအဖႏွင့္ဆရာၿမတ္တို႔၏ပဲ႔တင္ထပ္မွ်အဆံုးအမ စကားကိုေ၀႔၀ဲခ်င္သည့္မ်က္ရည္ၾကားကမၾကားတစ္ခ်က္,ၾကားတစ္ခ်က္၊ဇာတိ႐ြာေလးကိုလက္ၿပႏွဳက္ဆက္။
ယံုၾကည္ခ်က္မီးလွ်ံတို႔၏ေမာင္းႏွင္အားၿဖင့္ၿမိဳ႕ၿပပညာခရီးစခဲ႔ၿပီ။

စာသင္တိုက္အၾကီး,အငယ္အသြယ္သြယ္က်င္လည္၍အနက္ေတး,အနက္က်က္,ပုဒ္ပါဌ္,႐ုပ္ဓာတ္,ပစၥည္း-ပစၥယတ္ခဲြၿခား၏၊သ႐ုပ္သကန္အဟုတ္အမွန္ဆို႐ုိးမ်ားကိုစိတ္ၿဖာေလ့လာ၏၊ၾသ၀ါဒခံယူ၏၊ယဥ္ေက်းေယာင္ ၿပဳ၏၊အခြင့္သာလွ်င္အၿပစ္လြန္က်ဴး၏၊အၿပစ္ခံယူ၏၊ရသင့္သည္မ်ားကိုအမိအရက်က္မွတ္ႏိုင္သၿဖင့္စာေမးပြဲ
အဆင့္ဆင့္ေအာင္၏၊အသိအမွတ္ၿပဳမွဳခံယူ၏၊တံလွ်ပ္ႏွင့္ဂုဏ္သကတ္ကိုမကြဲမၿပားေရာေထြးခံစား၏၊
ဆရာဘုန္းၾကီးမ်ား၏မ်က္ႏွာအသာေပးၿခင္း,မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ၿခင္းမ်ားကိုခံယူ,ခံစား၏။၀မ္းသာ၏၊၀မ္းနည္း၏၊
ေထြေထြဤဤစဥ္းစားႏွိဳင္းယွဥ္ အတုၿပိဳင္၏။

(လက္က်န္အေတြး)
 `ဤအ႐ြယ္တြင္လူထြက္၍ပင္ပန္းေနၾကသူမ်ားကိုၿမင္ၿပီးေၾကာက္လန္႔မိ၏၊အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းအတတ္ ႏွင့္စီမံခန္႔ခြဲေရးပညာမပါ၊လူမွဳေရးႏွင့္ကမၻာ့ေရးရာသုတဗလာ၊အနာဂတ္ခရီးဟာေၾကာက္စရာ၊ပရိယတၱိ
အရည္အေသြးေတြကိုမ်ားေရးတတ္ဖတ္တတ္ဇယားကြက္မွာစာရင္းတို႔လိုက္ၾကေလမလား?..၊

မာတိကာ(၃)။   ။စာခ်ဆရာ၏ဒိုင္ယာရီေန႔ရက္မ်ား
ပၪၨင္းခံရန္အသက္ၿပည့္မီလာသည့္စာေပတတ္ပြန္ေသာရွင္ငယ္တစ္ပါး၏ေနာက္ၿပန္မလွည့္သာေသာဥပသမၸ
ဒမဂၤလာအခ်ိန္က်ေရာက္လာၿပန္သည္။အဆင့္ၿမင့္ပိဋကတ္စာေပပင္လယ္ထဲႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကူးခတ္ၿပီးခ်ိန္
ငယ္ဆရာ၏ေက်းလက္ေခၚသံကိုၿပန္ထူးရေလမည္။မ်ိဳးဆက္သစ္ရွင္ငယ္ရဟန္းငယ္တို႔၏ေထာက္တည္မွီခိုရာ
ဆရာတစ္ဆူဘ၀ကိုအစပ်ိဳးစိုက္ထူမိေလၿပီ။

သဒၵါ,သၿဂႌဟ္စသည္က်က္ေစ,ၿပန္ေစ၏၊႐ုပ္တြက္,သ႐ုပ္ခြဲမ်ားကိုစာရင္းဇယာမ်ားၿဖင့္သင္ၾကားေပး၏၊ေတာ္သူ ကိုေၿမႇာက္စား၍,ေခ်ာ္သူကိုေၿခာက္ၿခားေစ၏၊စည္းကမ္းမ်ားခ်မွတ္၏၊အၿပစ္မလြန္က်ဴးႏိုင္ေအာင္ထိန္းေက်ာင္း ၏၊အၿပစ္ဒဏ္မ်ားခ်မွတ္,ဆံုးၿဖတ္၏၊အလုပ္မ်ားေၾကာင္း,ပင္ပန္းေၾကာင္းၿငီးၿငဴ၏၊႐ုိသားစြာေနထိုင္လိုေၾကာင္း
ကိုမ႐ုိးမသားထင္ရွားၿပ၏၊ေက်ာ္ၾကားမွဳကိုမလိုးလားေယာင္ၿပဳ၏၊တပည့္မ်ား၏အလိုက္သိၿခင္း,အလိုက္မသိ
ၿခင္းမ်ားကိုခံယူ၍ပီတိပြား၏၊ေဒါသထား၏၊အလွဴအတန္းမွရသမွ်ကိုစု၏၊သံုး၏၊ရွန္တိန္ၿပဳ၏၊ရတနာသံုးပါး
ေ၀ယ်ာ၀စၥႏွင့္ေက်ာင္းတြင္းေသနာသန၀တ္ကိုစာသင္ငယ္တို႔စံၿပဳထိုက္ေအာင္ကိုယ္တိုင္က်င့္ေဆာင္၏။

(လက္က်န္အေတြး)
`ဘ၀ႏွင့္ဆႏၵကိုတြဲစပ္စဥ္းစားၿပီးေရွ႕တိုးရမလို,ေနာက္ဆုတ္ရမလို´အေနအထားအတြက္အၾကိမ္ၾကိမ္ သက္ၿပင္းခ်မိသည္။အာမခံခ်က္မရွိတဲ႔ကန္႔သန္႔ခ်က္မ်ားစြာနဲ႔ဘ၀၊ကိုယ့္လူ..ဘယ္လဲ,ဘာလဲ?ေတြေ၀ေနဆဲ၊ ႏွဳတ္မွဳ,လက္မွဳစသည္မပါ၊ပညာ,သညာမေရရာ၊ေလာကနဲ႔ကြင္းဆက္မိဖို႔မေသခ်ာ၊ေလွ်ာက္ရမယ့္လမ္းဟာ
မွဳန္ရီၿပာ၊အၿမင့္ခုန္သမားတို႔၏ေသာကမ်ိဳးၿဖင့္စိုးထိတ္ေနၿပီလား?..။

မာတိကာ(၄)။   ။ဘ၀ကို သာသနာအတြက္ခ်ိတ္ဆက္ၿခင္း
မိဘ,ဆရာသမား,ရဟန္းဒကာႏွင့္က်င္လည္ရာပတ္၀န္းက်င္၏အားကိုးအားထားၿပဳမွဳတို႔ၿဖင့္မလူးလြန္႔သာ
ေသာဘ၀ကိုဓမၼစာေပအသိၿဖင့္တန္ဖိုးရွိေအာင္ထုဆစ္ဖို႔ၾကဲပါးလွေသာသဒၶါအေတြးမွ်င္မွ်င္ေလးကိုဖမ္းဆုပ္မိ
ၿပန္သည္။စာတိုေပစေရး၏၊တရားေဟာ၏၊ဆက္ဆံေရးအေၿပၿပစ္ဆံုးၿဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစား၏၊သေဘာထားၾကီး
ေယာင္ၿပဳ၏၊ရသမွ်လာဘ္လာဘကိုသံုး၏၊လွဴ၏၊စနစ္က်ေယာင္ၿပဳ၍စုေဆာင္း၏၊ရပ္႐ြာအက်ိဳးအာ႐ုံၿပဳ၏၊
လမ္းညႊန္ၿပသ၏၊သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္တြက္ခ်က္၏၊ေက်ာင္းပိုင္ႏိုင္ရန္နည္းလမ္းရွာၾကံ၏၊လွဳပ္ရွား၏၊
ေအာင္ၿမင္၏၊က်ဆံုး၏၊ကိန္းဂဏန္းမ်ားၿဖင့္ခ်ာခ်ာလည္၏။

(လက္က်န္အေတြး)
လူထြက္သြားသူမ်ားအေၾကာင္းၿမင္ရၾကားရ၍သူ႕အလွည့္ဒီလိုမၿဖစ္တန္ရာဟုႏွိဳင္းယွဥ္ေတြးမိ၏၊
ေအးေယာင္ႏွင့္ပူ,ၿငိမ္းေယာင္ႏွင့္ဆူေနပါတကား၊တရားႏွင့္အမွားဆတူပြားေနပါကလား၊အထက္လား, ေအာက္လား?မွတ္ပံုတင္မထား၊အေတြးမ်ားစြာၿဖင့္ေ႐ွ႕ဆက္သြား၊ပုထုဇဥ္ရဟန္းတစ္ပါး၏ေလာကဓံကိုေဖၚၿပ ရန္စကားလံုးမ်ားဆင္းရဲလြန္းလွသည္။၀ိသုဒၶိမဂ္ကို ရဲရဲဖတ္ႏိုင္ပါၿပီလား..?


မာတိကာ(၄)။   ။ေက်ာင္ၾကီးသခင္ ေထရ္အရွင္နိဒါန္း
ေရာင္မ်ိဳးစံုစာသင္ငယ္တို႕၏ဂဏပါေမာကၡ,တပည္ဒကာ,ဒကာမတို႔၏သံသရာလမ္းညႊန္ကထိကအၿဖစ္
ပရိယတ္သုတႂကြယ္၀မွဳႏွင့္အသက္သိကၡာၾကီးၿမတ္မွဳတို႔ကၿမႇင့္တင္ၾကၿပန္ေလသည္၊ေက်ာင္းၾကီး၀ိဟာ၏
႐ွဳပ္ေထြးက်ယ္ၿပန္႔ လွေသာ အေရးအရာမ်ားတြင္သာသနာကိုေခါင္းစီးတင္ရေခ်မည္။

စာေပပို႕ခ်၏၊ဒါန,သီလစသည္အေၾကာင္းအထူးေကာင္းေအာင္ေဟာေၿပာ၏၊တာ၀န္အသီးသီးခြဲေ၀ေပး၏၊
သိႆေကာ၀ါဒမ်ားမိန္႔ၾကား၏၊ဆို႐ုိးစကားလက္ကုိင္ထား၏၊ေထာင္လႊားသူကိုခ်ိဳး၍,႐ုိက်ိဳးသူကိုေမြး၏၊
အဆင့္အတန္းအလိုက္ေၿပၿပစ္ၿပဴငွာေသာစကားလံုးမ်ားကိုေ႐ြးခ်ယ္၏၊သင့္ေတာ္သလိုဇာတိ႐ြာၿပန္၍
အလွဴေပး,အမွ်ေ၀၏၊ေမြးေန႔ပြဲက်င္းပ၍အလွဴေပး၏၊အလွဴခံ၏၊အၾကိမ္ၾကိမ္သိကၡာထပ္၏၊အက်ယ္မခ်ဲ႕
ၾကဖို႔ေဟာေၿပာ၏၊၀င္ေလ,ထြက္ေလ႐ွဳမွတ္၏၊ဂုဏ္ေတာ္ပြား၏၊ေက်ာင္းအတြင္း,အၿပင္အလွဆင္၏၊
ေ၀ယ်ာ၀စၥကုသိုလ္ေဖြ႐ွာ၏၊အဖြဲ႕အစည္းအမ်ိဳးစံုႏွင့္စကားဆို၏၊ၿငင္းခံု၏၊ရသင့္သည္မ်ားလက္မလြတ္ရ
ေလေအာင္သတိေဆာင္၏၊စိတ္သြားရာကိုယ္ပါႏိုင္ေအာင္ၾကဳိးစား၏၊အလုပ္မ်ားေယာင္ၿပဳ၍အလုပ္႐ွာ၏၊
၀ိေ၀ကႏွင့္အထီးက်န္ၿခင္းကိုေရာေမႊ၏၊ စနစ္က်ၿခင္းကိုအတုၿပဳ လုပ္၏၊သံေ၀ဂတရားေမြးစား၏။

(လက္က်န္အေတြး)
ရိကၡာထုပ္ေသး၍ရင္ထိတ္မိသည္၊`ၿဖစ္ခ်င္ရာၿဖစ္ေမာင္ဘခ်စ္´ဇာတ္လမ္းေတာ့မဟုတ္တန္ရာဟုကိုယ့္ဘက္ ကိုအေလးသာေအာင္႐ုိက္ကူးၿပီးဇာတ္ညႊန္းကိုပင္ထပ္ညႊန္းၿပန္ေရး၏၊သာသနာ,ေလာက,အတၱ,ပရ,သံသရာ တြက္ဆခ်ိန္တြယ္စရာ၊အလုပ္ႏွင့္အ႐ွဳပ္ခြဲထုတ္ဖို႔အခက္၊ဇရာေခၚရာလိုက္ဖို႔အခက္၊ထို႔ေနာက္ထို႔ေနာက္
အေတြးဆက္....။

ဘ၀မ်ားစြာကို ဖတ္႐ွဳၿပီးေသာအခါ.....
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတစ္ေၾကာင္းတည္းစီးဆင္းခဲ႔ေသာထိုဘ၀မ်ားကိုဘာေၾကာင့္မ်ား(အၾကိမ္မ်ားစြာ)ေကာ္ပီပြား
ေနၾကပါလိမ္႔..။ဤဘ၀မ်ားကိုဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သာဖတ္႐ွဳမိပါကထံုးအိုးထဲထည့္မွာေသခ်ာပါသည္၊ ယေန႔ေခတ္တြင္ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ဘ၀မ်ားေရးသားႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားသင့္ေနၾကၿပီဟု...နားလည္ခံစားမိသည္။
          Correction Penကိုင္၍ ဘ၀မ်ားကို ၿပန္လည္ဖတ္႐ွဳၾကပါစို႔..................။

                                       ကိုေနာ
         (M.M.W.A.I.သတၱမႏွစ္၊ႏွစ္ပတ္လည္အထိမ္းအမွတ္စာေစာင္တြင္ ေဖၚၿပၿပီးၿဖစ္သည္။)



         






  








0 comment(s) to... “ေကာ္ပီကူးဘ၀မ်ား”

0 comments: