အသစ္သည္အေဟာင္းကိုစိန္ေခၚလ်က္ရွိသည္။ဤနိယာမကိုၿမင္သိမွသာယေန႔ပညာေခတ္၏မိတ္ေဆြၿဖစ္
ႏိုင္သည္။ၿမန္မာလူထုသည္အေဟာင္းကိုခံုမင္တတ္ၾကသူမ်ားၿဖစ္သည္။ေရွးက်ေလ,သေဘာက်ေလၿဖစ္
သည္။ေကာင္းၿခင္း,မေကာင္းၿခင္းသည္ေဟာင္းၿခင္း,မေဟာင္းၿခင္းႏွင့္သက္ဆိုင္မွဳရွိ,မရွိစဥ္းစားသင့္ၾက
ေပသည္။
ပရိယတၱိပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ပုဂံေခတ္သည္ဂုဏ္ယူစရာၿဖစ္သည္။အင္း၀ေခတ္ကားအားက်စရာၿဖစ္သည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္သည္အတုယူဖြယ္ရာၿဖစ္သည္။ကိုလိုနီေခတ္သည္စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာၿဖစ္ခဲ႔ၿပီးလြတ္လပ္ၿပီးစ
ေခတ္သည္ေယာင္ေတာင္ေတာင္ၿဖစ္ခဲ႔သည္။မည္သို႔ပင္ၿဖစ္ေစ..ေခတ္အားလံုးသည္အေဟာင္းၿဖစ္ခဲ႔ေလၿပီ။
ယခုလက္ရွိေခတ္ကားရင္နင့္ဖြယ္ရာၿဖစ္ေနေပသည္။ပရိယတၱိပညာေရးသည္အေဟာင္းပင္လယ္ထဲတြင္
အိပ္ေပ်ာ္ဆဲၿဖစ္သည္။ပညာေခတ္ၾကီးအတြင္းအ႐ြယ္ေရာက္ေနၾကသူမ်ားကိုယ့္ဒိုင္ယာရီကိုယ္ၿပန္ဖတ္ၾကည့္
ၾကဖို႔လိုေပလိမ္႔မည္။သာသနာ့တာ၀န္ကိုပခံုးေၿပာင္းယူၾကေတာ့မည့္အသက္သံုးဆယ္မွငါးဆယ္၀န္းက်င္ရွိ
အ႐ြယ္ေကာင္းရဟန္းေတာ္မ်ားသည္(၁၉၈၀)ၿပည့္ႏွစ္ပရိယတၱိပညာေရးစီမံကိန္းၾကီး၏သားေကာင္မ်ားၿဖစ္ခဲ႔
ၾကသည္။ထိုစီမံကိန္းၾကီးေအာင္ၿမင္မွဳရွိ,မရွိကိုၿဖတ္သန္းခဲ႔ၾကရေသာမိမိတို႔ကိုယ္တိုင္သိရွိၾကေပလိမ္႔မည္။
(၁) အက်င့္သိကၡာၿမင့္မားေစၿခင္း,
(၂) ပိဋကတ္က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေစၿခင္း,
(၃) ပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ကၽြမ္းက်င္ေစၿခင္း,
(၄) ၿမန္မာစာေပအေရးအသားေတာ္ေစၿခင္း-ဟူေသာမူ(၄)ရပ္ကို
ကိုင္စြဲ၍(၁၉၈၀)ၿပည့္ႏွစ္တြင္ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိစာေမးပြဲကိုအေကာင္အထည္ေဖၚခဲ႔ၾကသည္။
၎မူ(၄)ရပ္၏ေဘာင္အတြင္းမသက္ေရာက္သၿဖင့္အဂၤလိပ္စာ,သခ်ၤာ,သိပၸံ,ပထ၀ီစသည္သင္ၾကားၿခင္းမ်ားကို ခ်န္လွပ္ခဲ႔ၾကသည္။(ေလ့လာသံုးသပ္ၾကရန္ၿဖစ္သည္။)
(၈၀)ၿပည့္ႏွစ္စီမံကိန္းမွစာသင္တိုက္ႏွင့္ပရိယတၱိတကၠသိုလ္ဟုႏွစ္မ်ိဳးခြဲၿခားခဲ႔သည္။စာသင္တိုက္မ်ားမွပထမ
ၾကီးေအာင္ၿမင္ၿပီးသူသည္တကၠသိုလ္တက္၍ဓမၼာစရိယႏွင့္မဟာဓမၼာစရိယဘြဲ႕မ်ားရယူရန္ၿဖစ္သည္။ အေၿခခံၿဖစ္ေသာပရိယတၱိစာေမးပြဲကိုမူလတန္းႏွင့္ငယ္,လတ္,ၾကီးဟုအတန္း(၄)မ်ိုးခြဲၿခားထားၿပီးအတန္းတိုင္း
၌၀ိနည္း,က၀ိလကၡဏာ,အဘိဓမၼာ,ၿမန္မာစာ-ဟုဘာသာၾကီးေလးခုစီပါ၀င္ၾကသည္။
အေရးၾကီးဆံုးဟုယူဆရေသာက၀ိလကၡဏာဘာသာကိုေခတ္မ်က္လံုးၿဖင့္သံုးသပ္မိသည္။က၀ိလကၡဏာဟူ
သည္သဒၵါ,အဘိဓာန္,ဆန္းႏွင့္အလကၤာတို႔ကိုဆိုလိုသည္။ပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ကၽြမ္းက်င္ေစရန္က၀ိလကၡ
ဏာဘာသာကိုၿပ႒ာန္းထားသည္။ထိုလမ္းအတိုင္းၿဖတ္သန္းခဲ႔ၾကသူမ်ားပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ခဲ႔ၾကပါသ
လား?(အားနာဖြယ္ရာ ေမးခြန္းပင္တည္း၊သည္းခံၾကပါရန္။)
ပါဠိသင္ရာ၌ဘာသာကိုသင္ၿခင္းႏွင့္က်မ္းကိုသင္ၿခင္းဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိသည့္အနက္ဘာသာကိုသင္မွဘာသာတတ္ မည္။က်မ္းကိုသင္လွ်င္က်မ္းကိုပင္သိမည္။ဘာသာကိုတတ္မည္မဟုတ္ပါ။သဒၵါသင္ရာ၌ကစၥည္းက်မ္းကို
ၿပ႒ာန္းထားသည္။ဓာတ္,ပုဒ္,၀ါက်ကိုသင္ယူရမည့္အစားကစၥည္းက်မ္း၏သဒၵါအစီအရင္သုတ္မ်ားကိုသာပံုၾကီး ခ်ဲ႕၍,စ,ပိ,၀ါ,ေယာဂ၀ိဘာဂ,လိုက္သုတ္စသည္ကိုအေရးတၾကီးမွတ္သားၿပီးကစၥည္းပါဠိကိုအာဂံုေဆာင္ခဲ႔ရ
သည္မ်ားမွာစဥ္းစားမိေလ,ရွက္ေလေလၿဖစ္သည္။သဒၵါက်မ္းသည္ပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူမွ်ၿဖစ္၍မည္သည့္သဒၵါက်မ္းကိုၿပ႒ာန္းသည္ၿဖစ္ေစ,ထူးၿခားမွဳရွိမည္မဟုတ္ပါ။လြယ္ကူေသာ, က်ဥ္းေသာ,အမွားအယြင္းနည္းေသာသဒၵါက်မ္မ်ားရွိပါလ်က္ကစၥည္းက်မ္းကိုသာဖက္တြယ္လာခဲ႔ၾကသည္မွာ အေတာ္စဥ္းစားစရာေကာင္းေသာအခ်က္ၿဖစ္သည္။
အဘိဓာန္,ဆန္းႏွင့္အလကၤာသင္ၾကားေရးစနစ္မ်ားကိုလည္းစီစစ္သင့္ၾကေပသည္။ထို႔ထက္ပိုဆိုးသည္မွာၿပည္
နယ္,တိုင္းခြဲၿခားလိုက္ေသာ,ၿမန္မာစာမပါေတာ့ေသာ,မူလတန္းမရွိေတာ့ေသာ(၂၀၀၃)ခုႏွစ္ၿပ႒ာန္းခ်က္ၿဖစ္
သည္။ေခ်ာက္ထဲက်ေနေသာပရိယတၱိစာေမးပြဲၾကီးအမွဳန္႔ၿဖစ္ခဲ႔ရေလၿပီ။တက္သစ္စလူငယ္မ်ားအထိနာလွ
သည္။၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေလစြ..။
မိတ္ေဆြ..သင္သည္အသစ္ၿဖစ္သည္။အေဟာင္းကိုစိန္ေခၚရန္တာ၀န္ရွိသည္။ေဖာ့ထား႐ုံႏွင့္မလံုေလာက္
ေတာ့ပါ။လက္ပစ္ကူးဖို႔လိုအပ္ေနေပၿပီ၊အ႐ြက္လွ႐ံုႏွင့္မလံုေလာက္ေတာ့ပါ၊ပန္းပြင့္ဖို႔လည္းလိုအပ္ေနေပၿပီ။
စာ႐ြက္အလြတ္ေတြရွိၾကဦးမည္ထင္ပါသည္။ဆက္လက္ေရးသြင္းၾကေစလိုပါသည္။
ႏိုင္သည္။ၿမန္မာလူထုသည္အေဟာင္းကိုခံုမင္တတ္ၾကသူမ်ားၿဖစ္သည္။ေရွးက်ေလ,သေဘာက်ေလၿဖစ္
သည္။ေကာင္းၿခင္း,မေကာင္းၿခင္းသည္ေဟာင္းၿခင္း,မေဟာင္းၿခင္းႏွင့္သက္ဆိုင္မွဳရွိ,မရွိစဥ္းစားသင့္ၾက
ေပသည္။
ပရိယတၱိပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ပုဂံေခတ္သည္ဂုဏ္ယူစရာၿဖစ္သည္။အင္း၀ေခတ္ကားအားက်စရာၿဖစ္သည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္သည္အတုယူဖြယ္ရာၿဖစ္သည္။ကိုလိုနီေခတ္သည္စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာၿဖစ္ခဲ႔ၿပီးလြတ္လပ္ၿပီးစ
ေခတ္သည္ေယာင္ေတာင္ေတာင္ၿဖစ္ခဲ႔သည္။မည္သို႔ပင္ၿဖစ္ေစ..ေခတ္အားလံုးသည္အေဟာင္းၿဖစ္ခဲ႔ေလၿပီ။
ယခုလက္ရွိေခတ္ကားရင္နင့္ဖြယ္ရာၿဖစ္ေနေပသည္။ပရိယတၱိပညာေရးသည္အေဟာင္းပင္လယ္ထဲတြင္
အိပ္ေပ်ာ္ဆဲၿဖစ္သည္။ပညာေခတ္ၾကီးအတြင္းအ႐ြယ္ေရာက္ေနၾကသူမ်ားကိုယ့္ဒိုင္ယာရီကိုယ္ၿပန္ဖတ္ၾကည့္
ၾကဖို႔လိုေပလိမ္႔မည္။သာသနာ့တာ၀န္ကိုပခံုးေၿပာင္းယူၾကေတာ့မည့္အသက္သံုးဆယ္မွငါးဆယ္၀န္းက်င္ရွိ
အ႐ြယ္ေကာင္းရဟန္းေတာ္မ်ားသည္(၁၉၈၀)ၿပည့္ႏွစ္ပရိယတၱိပညာေရးစီမံကိန္းၾကီး၏သားေကာင္မ်ားၿဖစ္ခဲ႔
ၾကသည္။ထိုစီမံကိန္းၾကီးေအာင္ၿမင္မွဳရွိ,မရွိကိုၿဖတ္သန္းခဲ႔ၾကရေသာမိမိတို႔ကိုယ္တိုင္သိရွိၾကေပလိမ္႔မည္။
(၁) အက်င့္သိကၡာၿမင့္မားေစၿခင္း,
(၂) ပိဋကတ္က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေစၿခင္း,
(၃) ပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ကၽြမ္းက်င္ေစၿခင္း,
(၄) ၿမန္မာစာေပအေရးအသားေတာ္ေစၿခင္း-ဟူေသာမူ(၄)ရပ္ကို
ကိုင္စြဲ၍(၁၉၈၀)ၿပည့္ႏွစ္တြင္ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိစာေမးပြဲကိုအေကာင္အထည္ေဖၚခဲ႔ၾကသည္။
၎မူ(၄)ရပ္၏ေဘာင္အတြင္းမသက္ေရာက္သၿဖင့္အဂၤလိပ္စာ,သခ်ၤာ,သိပၸံ,ပထ၀ီစသည္သင္ၾကားၿခင္းမ်ားကို ခ်န္လွပ္ခဲ႔ၾကသည္။(ေလ့လာသံုးသပ္ၾကရန္ၿဖစ္သည္။)
(၈၀)ၿပည့္ႏွစ္စီမံကိန္းမွစာသင္တိုက္ႏွင့္ပရိယတၱိတကၠသိုလ္ဟုႏွစ္မ်ိဳးခြဲၿခားခဲ႔သည္။စာသင္တိုက္မ်ားမွပထမ
ၾကီးေအာင္ၿမင္ၿပီးသူသည္တကၠသိုလ္တက္၍ဓမၼာစရိယႏွင့္မဟာဓမၼာစရိယဘြဲ႕မ်ားရယူရန္ၿဖစ္သည္။ အေၿခခံၿဖစ္ေသာပရိယတၱိစာေမးပြဲကိုမူလတန္းႏွင့္ငယ္,လတ္,ၾကီးဟုအတန္း(၄)မ်ိုးခြဲၿခားထားၿပီးအတန္းတိုင္း
၌၀ိနည္း,က၀ိလကၡဏာ,အဘိဓမၼာ,ၿမန္မာစာ-ဟုဘာသာၾကီးေလးခုစီပါ၀င္ၾကသည္။
အေရးၾကီးဆံုးဟုယူဆရေသာက၀ိလကၡဏာဘာသာကိုေခတ္မ်က္လံုးၿဖင့္သံုးသပ္မိသည္။က၀ိလကၡဏာဟူ
သည္သဒၵါ,အဘိဓာန္,ဆန္းႏွင့္အလကၤာတို႔ကိုဆိုလိုသည္။ပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ကၽြမ္းက်င္ေစရန္က၀ိလကၡ
ဏာဘာသာကိုၿပ႒ာန္းထားသည္။ထိုလမ္းအတိုင္းၿဖတ္သန္းခဲ႔ၾကသူမ်ားပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ခဲ႔ၾကပါသ
လား?(အားနာဖြယ္ရာ ေမးခြန္းပင္တည္း၊သည္းခံၾကပါရန္။)
ပါဠိသင္ရာ၌ဘာသာကိုသင္ၿခင္းႏွင့္က်မ္းကိုသင္ၿခင္းဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိသည့္အနက္ဘာသာကိုသင္မွဘာသာတတ္ မည္။က်မ္းကိုသင္လွ်င္က်မ္းကိုပင္သိမည္။ဘာသာကိုတတ္မည္မဟုတ္ပါ။သဒၵါသင္ရာ၌ကစၥည္းက်မ္းကို
ၿပ႒ာန္းထားသည္။ဓာတ္,ပုဒ္,၀ါက်ကိုသင္ယူရမည့္အစားကစၥည္းက်မ္း၏သဒၵါအစီအရင္သုတ္မ်ားကိုသာပံုၾကီး ခ်ဲ႕၍,စ,ပိ,၀ါ,ေယာဂ၀ိဘာဂ,လိုက္သုတ္စသည္ကိုအေရးတၾကီးမွတ္သားၿပီးကစၥည္းပါဠိကိုအာဂံုေဆာင္ခဲ႔ရ
သည္မ်ားမွာစဥ္းစားမိေလ,ရွက္ေလေလၿဖစ္သည္။သဒၵါက်မ္းသည္ပါဠိဘာသာတတ္ေၿမာက္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူမွ်ၿဖစ္၍မည္သည့္သဒၵါက်မ္းကိုၿပ႒ာန္းသည္ၿဖစ္ေစ,ထူးၿခားမွဳရွိမည္မဟုတ္ပါ။လြယ္ကူေသာ, က်ဥ္းေသာ,အမွားအယြင္းနည္းေသာသဒၵါက်မ္မ်ားရွိပါလ်က္ကစၥည္းက်မ္းကိုသာဖက္တြယ္လာခဲ႔ၾကသည္မွာ အေတာ္စဥ္းစားစရာေကာင္းေသာအခ်က္ၿဖစ္သည္။
အဘိဓာန္,ဆန္းႏွင့္အလကၤာသင္ၾကားေရးစနစ္မ်ားကိုလည္းစီစစ္သင့္ၾကေပသည္။ထို႔ထက္ပိုဆိုးသည္မွာၿပည္
နယ္,တိုင္းခြဲၿခားလိုက္ေသာ,ၿမန္မာစာမပါေတာ့ေသာ,မူလတန္းမရွိေတာ့ေသာ(၂၀၀၃)ခုႏွစ္ၿပ႒ာန္းခ်က္ၿဖစ္
သည္။ေခ်ာက္ထဲက်ေနေသာပရိယတၱိစာေမးပြဲၾကီးအမွဳန္႔ၿဖစ္ခဲ႔ရေလၿပီ။တက္သစ္စလူငယ္မ်ားအထိနာလွ
သည္။၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေလစြ..။
မိတ္ေဆြ..သင္သည္အသစ္ၿဖစ္သည္။အေဟာင္းကိုစိန္ေခၚရန္တာ၀န္ရွိသည္။ေဖာ့ထား႐ုံႏွင့္မလံုေလာက္
ေတာ့ပါ။လက္ပစ္ကူးဖို႔လိုအပ္ေနေပၿပီ၊အ႐ြက္လွ႐ံုႏွင့္မလံုေလာက္ေတာ့ပါ၊ပန္းပြင့္ဖို႔လည္းလိုအပ္ေနေပၿပီ။
စာ႐ြက္အလြတ္ေတြရွိၾကဦးမည္ထင္ပါသည္။ဆက္လက္ေရးသြင္းၾကေစလိုပါသည္။
`အမွားၿပင္ဆင္ခ်က္မ်ားတြင္ ထပ္မမွားရေအာင္ေတာ့´သတိၿပဳၾကဖို႔လိုအပ္ပါလိမ္႔မည္....။
ကိုေနာ
၈.၃.၂၀၀၉
[M.M.W.A.I.န၀မႏွစ္၊ႏွစ္ပတ္လည္စာေစာင္တြင္ ေဖၚၿပၿပီးၿဖစ္သည္။]
0 comment(s) to... “စာ႐ြက္အလြတ္႐ွိေသးလား...?”
0 comments:
Post a Comment